FANDOM

Jej, kolejny wpis na blogu Macieja! Zapewne każdy (kto poświęca trochę czasu Wikii) spotkał się kiedyś chociaż raz z istnieniem dwóch wiki o tej samej tematyce. Czy nie pomyślałeś, drogi czytelniku, w takiej chwili "Ale po jakiego grzyba tworzyć dwie takie same wiki, które równolegle się rozwijają?!" cóż, ja też się zastanawiałem za każdym razem. Tak więc... może kiedyś ktoś przeczyta moje refleksje na temat wiki-duplikatów w tym wpisie zanim założy kolejną wiki o tematyce istniejącej już wiki. Zaczynajmy więc.

Jaki to w ogóle ma sens?

To jest główne pytanie, które możemy sobie teraz postawić. Załóżmy, że istnieje spora już baza danych o grze Czołg Bob. Jest to Czołg Bob Wiki i posiada aktywną społeczność, pewną bazę danych artykułów, fora dyskusyjne odpowiadające na wiele pytań itd. Tak więc po co mam tworzyć kolejną wiki o Czołgu Bobie, skoro mogę po prostu dołączyć do już istniejącej i rozwijającej się społeczności?

Ale ja tak bardzo chcę być administratorem!!!!111

Czyżby? Niestety, wikia to nie Minecraft, rola administratora nie oznacza nieskończonej zabawy kosztem innych.