FANDOM

Dzień dobry. Chciałbym was powitać w pierwszym wywiadzie z cyklu Pedysta od kuchni. Michalbr10 jest dość znanym użytkownikiem portalu FANDOM, powstają o nim różne piosenki. Michalbr10 przedstaw się.

Dzień dobry. Mam na imię Michał. Mieszkam w Bydgoszczy, uczęszczam do klasy siódmej Państwowego Zespołu Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina. Urodziłem się 31 sierpnia 2004. Na co dzień uczęszczam do szkoły i odrabiam lekcję. W weekendy edytuję FANDOM powered by Wikia.

Co przesądziło u ciebie o wyborze Nicku i avatara?

Mój nick powstał rok przed dołączeniem do FANDOMu. Wtedy utworzyłem pocztę e-mail. Nie miałem pomysłu na nazwę. Wtedy skojarzyłem sobie, że mam na imię Michał, moje nazwisko zaczyna się od Br i lubię cyfrę 10. Osoby, które myślą, że 10 wzięło się z wieku są w błędzie przez zbieg okoliczności, kiedy dołączyłem do FANDOMu miałem 10 lat, ale nick nie wziął się z wieku. Pocztę założyłem w wieku 9 lat, a nicku zacząłem używać wszędzie. Natomiast avatar wziął się z mojej ulubionej postaci z Gwiezdnych Wojen. Jest to Lord Scourge, którego poznałem czytając książkę Star Wars: The Old Republic. Postać bardzo mi się spodobała i dlatego napisałem o niej artykuł. W pewnym momencie stwierdziłem, że to moja ulubiona postać ze Star Wars i wrzuciłem ją na wszystkie avatary na wszystkich moich kontach w necie

Jak się zaczęła twoja przygoda z FANDOMem?

Otóż gdy szukałem polskiego odpowiednika Wookieepedii znalazłem Empirepedię. Nie wiedziałem, że nie była ona polskim odpowiednikiem Wookieepedii. W marcu tego samego roku utworzyłem moją pierwszą wikię Avengers pedię.

Jak wspominasz swoje pierwsze początki?

Na początku nie umiałem korzystać z FANDOMu (wtedy Wikii). Pomagał mi wtedy w tym trochę Zielony bulgot, ale sam musiałem się uczyć wielu kodów ze stron pomocy.

Czy uważasz siebie za dobrego admina?

Jestem adminem Marvel Cinematic Universe Wiki i Gwiezdne Wojny Wiki (oraz wielu innych wiki o Marvelu). Uważam, że Avengers pedię słabo poprowadziłem, jednak staram się nowe wiki prowadzić lepiej. Czasem mi się to udaje, czasem nie. Słucham społeczności danej wiki (o ile nie trolluje).

Co myślisz o innowacjach wprowadzanych przez FANDOM (VisualEditor, Oasis)?

Początkowo nie lubiłem Oasisa - uważałem go za podróbę oryginalnego i ślicznego Vectora, jednak szybko przyzwyczaiłem się do skórki i zrozumiałem, ze jest bardziej przejrzysta. VisualEditor nie jest dziełem FANDOMu. Nie lubię go ponieważ utrudnia pracę i wolno się ładuje. Lepszy jest źródłowy. :wink:

Czy uważasz, że na FANDOMie powinna nastąpić zmiana kadry helperskiej? Czy widziałbyś kogoś innego jako helpera?

Oczywiście uwielbiam najlepszego i najstarszego helpera Nanakiego, lubię Vuha, który zawsze mi pomaga. Świetnym helperem był Baakaamono, który odszedł na emeryturę. Szynka013 także nadawał się na helpera. Lubię również Pio. Uważam jednak, że helper powinien być cierpliwy i proszę Wedkarskiego, aby popracował nad cierpliwością.

Kiedyś sam chciałeś zostać Helperem. Czy nadal tego chcesz?

Helper to duże obowiązki. Narazie nie chcę być helperem. Może kiedyś...

Jakie wg ciebie największe błędy popełniaja administratorzy/biurokraci nowych wiki?

Nie znam się na nowych wikiach, ponieważ (generalnie) na nie nie zaglądam, aczkolwiek niektórzy przywłaszczają sobie wikię. Ja też kiedyś tak robiłem.

Co ci się podoba na FANDOMie, a co nie?

Podoba mi się to, że FANDOM jest za darmo. Nie podobają mi się nowe zmiany w wyglądzie (niektóre).

Co myślisz o poszczególnych Helperach?

Lubię Nanakiego, Vuha oraz Pio. Nie lubię Weda.

Opowiedz nam czym się zajmujesz poza pobytem na FANDOMie.

Oczywiście gram na instrumentach (gitara i pianino), ponieważ chodzę do szkoły muzycznej. W wolnych chwilach czytam książki Star Wars i gram w Star Wars Battlefront.

Myślę, że na tym zakończymy nasz wywiad.

Dziękuję Państwu za uwagę.